Fotografies i cròniques de concerts. (Totes les fotografies © Joan Enric Clofent)

Katie Melua, Palau de la Música (26/11/08, Barcelona)


Amb 24 anys, Katie Melua, georgiana amb passaport del Regne Unit des del 2005, és senzillament una de les veus de més èxit d’aquest nou segle. Formada a Londres a la mateixa escola d’arts escèniques que Amy Winehouse i Kate Nash, les xifres de vendes dels tres discos que ha publicat fins ara són impressionants.

Una veu capaç d’ajustar-se de forma natural a les necessitats de cada cançó (entre el jazz més refinat, el blues més tènue i el pop més sobri), un olfacte exquisit a l’hora d’escollir versions d’altres artistes i, sobretot, la magnètica afabilitat que desprèn fan de Melua un talent que de moment ha assolit el número 1 de totes les llistes britàniques. El festival de jazz de Barcelona, sempre atent a les noves veus, li ofereix un dels debuts al Palau més espectaculars dels últims anys.

Feia un més que la jove artista havia exhaurit totes les localitats. L'expectació generada era molt alta, fet que fins i tot ha sorprès a la pròpia Melua. Només vam poder fotografiar tres temes, però vaig sortir francament impressionat per la dolçor de la seva veu. Tot i ser estils diferents (o potser no gaire) em va fer pensar en la veu d'Alison Krauss, una altra grandíssima cantant gens coneguda a casa nostra.

Amb tot just 24 anys i tres treballs publicats, el mes passat va sortir al mercat un recull dels seus millors temes, "Katie Melua Collection". Me'n vaig directament a comprar-lo. No sabeu que regalar aquest nadal? Jo ho tinc claríssim.

No hay comentarios: